Voor (bege)leiding

Zoals je hebt kunnen lezen bestaat de organisatie uit 5 personen. Het weekend organiseren lukt ons wel, maar om het weekend draaiend te houden hebben we wel wat hulp nodig.

Gaat (bege)leiding ook mee?
Jazeker en je hoeft niet te lopen! Het hele weekend is al voor jouw leden georganiseerd. De tocht is uitgezet, de overnachtingslocatie is geboekt, de boodschappen zijn gedaan en de kookstaf verzorgt het diner. Het enige wat jij hoeft te doen voor deze twee dagen is elke dag een leuke uitdagende post te bedenken en deze te bemensen. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen kunnen ook andere taken toebedeeld worden.

Vooral voor scouts vindt de organisatie het belangrijk dat de leiding het hele weekend aanwezig is en dat ze elkaar ook zien.

Voor explorers dient er wel tenminste één begeleider aanwezig en bereikbaar te zijn, en het is natuurlijk wel zo gezellig als dit het hele team is.

Roverscouts mogen zichzelf inschrijven zonder begeleiding. Let wel, de leeftijdsgrens van Scouting Nederland wordt hier gehanteerd. Tot maximaal 21 jaar mag je mee doen met de Regionale Winterhike.

Makkelijker kunnen we het niet maken, en ben nou eerlijk…. leuker toch ook niet?

Wij zijn ingeschreven, en nu?
Als de inschrijvingen afgerond zijn, neemt de organisatie contact op met de ingeschreven leiding teams over wat het plan is. Zo zal de locatie van de posten bekend worden gemaakt, en kan je kiezen waar je jouw uitdagende post uit wil gaan voeren. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

We hopen dat je een toffe post neer zet voor de deelnemers. Dit moet natuurlijk wel iets met scouting te maken hebben, maar dat spreekt voor zich. Ook zal de organisatie vragen om in ieder geval op de post te zorgen dat deelnemers water bij kunnen vullen, en aan een aantal posten zal gevraagd worden of ze een warme snack kunnen bereiden op de post.

De organisatie regelt een klein prijsje per categorie na afloop. Op elke post dient de aankomst- en vertrektijd genoteerd te worden. Daarnaast kunnen de ploegen ook op elke post punten verdienen. Zorg er dus voor dat met jouw uitdagende post deze punten te verdienen zijn.

En verder?
Voordat de Winterhike begint ben jij het contact naar de deelnemers toe. De leiding doet (in ieder geval voor scouts) de inschrijving, ontvangt de deelnemersinformatie en verspreidt deze naar de deelnemers. Tijdens de hike ben jij NIET het aanspreekpunt voor de deelnemers. Deelnemers kunnen bij problemen altijd de organisatie bellen, en zij zoeken naar een oplossing.

In de tijd dat je niet op de post aanwezig hoeft te zijn heb je de mogelijkheid om bij andere posten te gaan kijken. Tijdens het eten en het avondprogramma is er ook genoeg ruimte om te socializen met met de andere leidingteams in de regio.


Inschrijven dus!
De hele herfst (van 23 september t/m 22 december) heb je de mogelijkheid om je ploeg of team in te schrijven: https://sol.scouting.nl/as/form/51350/participant/new/
Je leidingteam schrijf je hier in: https://sol.scouting.nl/as/form/51350/participant/new/

LET OP: Zowel voor de deelnemende teams als leidingteams geldt: je schrijft een team in en daarna moet je de individuele deelnemers en/of leiding ook toevoegen op het tweede formulier.

Natuurlijk is het allemaal niet gratis. Deelname kost, mede dankzij een bijdrage vanuit de Regio, € 17,50 per deelnemer. Voor (bege)leiding is het iets goedkoper: €12,50. Daarbij is de deelname, een warme douche, een avondmaaltijd en ontbijt en lunchpakket voor de zondag inbegrepen.